جوادلندوک

۱۶۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

نسل جدید مانیتورهای خمیده‌ی سامسونگ

نسل جدید مانیتورهای خمیده‌ی سامسونگ

سامسونگ به تازگی سه محصول جدید را به خانواده‌ی نمایشگرهای خمیده‌ی خود اضافه کرده که این سه محصول در مقایسه با مدل‌های قبلی از قیمت پایین‌تری برخوردار هشتند؛ در نتیجه‌ی تعداد بیشتر از کاربران توانایی خرید آن‌ها را خواهند داشت.

سامسونگ به تازگی سه محصول جدید را به خانواده‌ی نمایشگرهای خمیده‌ی خود اضافه کرده که این سه محصول در مقایسه با مدل‌های قبلی از قیمت پایین‌تری برخوردار هشتند؛ در نتیجه‌ی تعداد بیشتر از کاربران توانایی خرید آن‌ها را خواهند داشت.

شرکت سامسونگ بر این باور است که صفحه‌ی نمایش خمیده‌ی این نمایشگرها در کاهش خستگی چشم کاربران تأثیر به سزایی دارد. همچنین محصول مذکور از فن‌آوری جدیدی به نام Eye Saver Mode بهره می‌برد که در زمان فعال شدن آن، نور آبی ساطع شده از نمایشگر به میزان استانداردی کاهش یافته که این امر در میزان خستگی و آرامش چشم کاربران تأثیر چشمگیری دارد.

نمایشگرهای جدید سامسونگ در سه اندازه‌ی 23.6، 27 و 31.5 اینچ با وضوح تصویر 1080p عرضه خواهد شد. مدل 23.6 اینچی این نمایشگرها تنها 299 دلار قیمت دارد. همچنین مدل 31.5 اینچی محصول مذکور 599 دلار قیمت گذاری شده است.


منبع:

TheVerge

Www.digikala.com

Www.javadlandook@gmail.com

جوادلندوک



۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

سامسونگ پردازنده‌ی نسل بعدی آیفون را خواهد ساخت

سامسونگ پردازنده‌ی نسل بعدی آیفون را خواهد ساخت

شرکت سامسونگ به تازگی تایید کرد که تامین پردازنده‌ی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند آیفون بر عهده‌ی این شرکت خواهد بود.

شرکت سامسونگ به تازگی تایید کرد که تامین پردازنده‌ی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند آیفون بر عهده‌ی این شرکت خواهد بود. بر اساس گزارش سایت «بلوبرگ» (Bloomberg)، شرکت سامسونگ ساخت پردازنده‌ی های A9 را برای نسل بعدی آیفون و آیپد بر عهده خواهد داشت. ساخت پردازنده‌ی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل در مکانی در کره‌ی جنوبی انجام خواهد شد. به احتمال زیاد در اوایل مهر ماه سال جاری (September 2015) نسل بعدی آیفون معرفی خواهد شد.


منبع:

GSMArena

Www.digikala.com

Www.javadlandook@gmail.com

جوادلندوک


۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

صفحه نمایش پرچمدار بعدی ال‌جی رونمایی شد

صفحه نمایش پرچمدار بعدی ال‌جی رونمایی شد

ال‌جی از صفحه نمایشی 5.5 اینچی رونمایی کرده که می‌گوید آن را در پرچمدار بعدی‌اش به کار خواهد برد.

ال‌جی پرچمدار بعدی خود را به صفحه نمایشی مجهز خواهد کرد که از هر جهت نسبت به نسل‌های پیشین پیشرفت داشته است.
صفحه نمایش QHD جدید ال‌جی به گفته «ال‌جی دیسپلی» در ویژگی‌های اصلی یک "پرش کوانتومی" داشته است. این ویژگی‌های بهبود یافته شامل میزان درخشندگی، نسبت کنتراست، وسعت رنگ، عملکرد لمسی، مصرف انرژی و ضخامت است.

این صفحه نمایش در تولید انبوه قرار دارد و برای پرچمدار بعدی این شرکت که در اواخر ماه آینده میلادی رونمایی می‌شود، به کار گرفته خواهد شد. ال‌جی نامی از پرچمدار بعدی خود نبرده، اما با توجه به نام LG G3 پرچمدار کنونی، طبیعتا نام پرچمدار بعدی LG G4 خواهد بود.
پرچمدار کنونی این شرکت کره ای توانست به لطف فروش بالای خود در سه‌ماهه‌ی سوم سال قبل، رکورد جدیدی در فروش اسمارت فون برای ال‌جی به ثبت برساند.
با این حال ال‌جی در سال جاری پرچمداران قدرتمندی را پیش رو دارد. صفحه نمایش‌های آیفون 6 توجه مشتریان را مانند همیشه به سمت خود جلب کرده و سامسونگ نیز بهترین صفحه نمایش‌های Super AMOLED را در گلکسی اس6 قرار داده است. صفحه نمایش هر دو گوشی ذکرشده در میزان درخشندگی، شارپنس (Sharpness)، عملکرد لمسی و دیگر ویژگی‌ها بهبود چشمگیری داشته‌اند. بنابراین هرگونه نوآوری در زمینه‌ی صفحه نمایش توجه بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
صفحه نمایش 5.5 اینچی جدید ال‌جی دارای رزولوشنی 2560x1440 پیکسلی است که چهاربرابر بیش از رزولوشن‌های HD است. ال‌جی به لطف "وسعت رنگ 120 درصدی" صفحه نمایش جدیدش، وعده دقت رنگ بیشتری را داده است.
صفحه نمایش جدید 50 درصد نسبت کنتراست بیشتری نسبت به صفحه نمایش‌های QHD معمول دارد و درخشندگی آن هم 30 درصد بیشتر شده است. با وجود این پیشرفت، تغییر چشمگیری در میزان مصرف انرژی آن دیده نمی‌شود.
بهبود عملکرد لمسی نیز از دیگر ویژگی‌های ذکرشده برای صفحه نمایش جدید ال‌جی است. ال‌جی از تکنولوژی Advanced In-Cell Touch یا AIT در تولید این صفحه نمایش بهره گرفته که در آن سنسور تاچ با LCD در یک لایه قرار می‌گیرد. با تکنولوژی AIT که توسط ال‌جی دیسپلی طراحی شده، سنسور تاچ دقیقا در زیر LCD قرار دارد که نتیجه آن حساسیت بیشتر سنسور و ضخامت کمتر گوشی است.

منبع:

CNet

Www.digikala.com

Www.javadlandook@gmail.com

جوادلندوک

۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

اینتل سریع‌ترین حافظه‌ی SSD جهان را معرفی کرد

اینتل سریع‌ترین حافظه‌ی SSD جهان را معرفی کرد

اینتل در روزهای گذشته از حافظه‌های SSD سری 750 پرده‌برداری کرد. سری 750 سریع‌ترین حافظه‌ی SSD ساخته شده تا به امروز برای کامپیوترهای شخصی است. این حافظه‌ها با بهره‌گیری از چهار خط PCIe 3.0 و همچنین استاندارد NVMe، سرعتی معادل چهار برابر حافظه‌های SSD رایج مبتنی بر SATA ارائه می‌دهند.

طبق ادعای اینتل، سری 750 می‌تواند با سرعت 2 گیگابایت بر ثانیه، عمل خواندن و با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه، عمل نوشتن را انجام دهد. این حافظه‌ها به دو شکل کارت PCIe و یا حافظه‌ی 2.5 اینچی ارائه خواهند شد.

علاوه بر سری 750، اینتل سری 535 را نیز معرفی نمود که سرعت کمتر ولی قیمتی ارزان‌تر از سری 750 خواهند داشت. هنوز اطلاعات خاصی در مورد سری 535 منتشر نشده است.

منبع:

Www.digikala.com

Www.javadlandook@gmail.com

جوادلندوک

۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۱۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

پرواز آزمایشی پهپادهای خورشیدی فیسبوک در آسمان برای ارسال سیگنال های اینترنت

پرواز آزمایشی پهپادهای خورشیدی فیسبوک در آسمان برای ارسال سیگنال های اینترنت

پرواز آزمایشی پهپادهای خورشیدی فیسبوک در آسمان برای ارسال سیگنال های اینترنت

فیسبوک طرح هایی بلند پروازانه را در سر دارد و می خواهد امکان اتصال به اینترنت را برای پنج میلیارد نفری که در حال حاضر از دسترسی به آن محروم هستند فراهم نماید و در همین راستا نیز تصمیم گرفته پهپادهای خورشیدی خود را که ابعادی به اندازه هواپیماهای تجاری دارند به آسمان ها بفرستد.

این پهپادها به گونه ای طراحی شده اند که می تواند سیگنال های اینترنتی را برای نقاطی ارسال کنند که در حال حاضر شبکه های متعارف موبایل امکان دستیابی به آنها را ندارند.

شرکت مورد بحث از سال ۲۰۱۳ تاکنون روی پروژه Internet.org کار می کند و هدفش هم بالا بردن سطح دسترسی افراد به اینترنت است. در این پروژه قرار است که علاوه بر رفع محدودیت های دسترسی به شبکه های موبایل و اینترنت، هزینه بالای استفاده از اطلاعات و سخت افزار مورد نیاز برای این منظور نیز کاهش یافته و محدودیت های منابع گران قیمت برق و فقدان دستیابی به محتوی در زبان های اصلی هم مرتفع گردد.

فیسبوک در نظر دارد که به واسطه همکاری با بزرگانی همچون نوکیا و سامسونگ به این اهداف جامه عمل بپوشاند و امکان دسترسی همه انسان ها به اینترنت و شبکه های موبایل را فراهم نماید. یکی از راهکارهایی هم که در همین راستا ارائه گردیده، نوعی پهپاد خورشیدی است که سیگنال های اینترنتی را به اطراف ارسال می کند.

این پرنده در اصل یک هواپیمای بدون سرنشین هم اندازه با بوپینگ ۷۴۷ است که در سال گذشته نیز نمونه کوچکتری از آن با موفقیت آزمایش شد و حالا فیسبوک باور دارد که با توسعه بهتر تکنولوژی ها و باتری های خورشیدی وارد فاز تازه ای شده و آمادگی لازم برای استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین را دارد.

facebook-internet-drone-537x323

لازم است تاکید کنیم که پرواز این پرنده ها هم اکنون در مرحله تست قرار دارد اما می توانیم اطلاعاتی مختصر در رابطه با آنها را در اختیارتان قرار دهیم: برای نمونه این هواپیماها قادرند در ارتفاعات ۶۰ تا ۹۰ هزار پایی از سطح زمین پرواز کنند و با استفاده از لیزر سیگنال های اینترنت را برای نواحی دور افتاده دنیا ارسال کنند.

براساس خبری که در نیویورک تایمز منتشر شده فیسبوک در نظر دارد ناوگانی ۱۰۰۰ عددی از این پهپادها را به اقصی نقاط دنیا بفرستد با این همه جی پاریخ نایب رئیس واحد مهندسی این شرکت به وال استریت ژورنال گفته است که برحسب میزان موفقیت این پروازهای آزمایشی در مورد آینده این پروژه تصمیم گیری خواهند کرد.

جواد لندوک


۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۱۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

کنترل اندام های مصنوعی از طریق ذهن ممکن شد

کنترل اندام های مصنوعی از طریق ذهن ممکن شد

کنترل اندام های مصنوعی از طریق ذهن ممکن شد

توانایی کنترل اندام های مصنوعی با استفاده از ذهن مدتهاست که به لطف تلاش های پژوهشگران امکان پذیر شده است اما برای این منظور باید قطعات الکترونیکی کنترلی مسقیما در بدن بیمار کار گذاشته شوند.

اما حالا به لطف روش تازه ای که توسط محققین دانشگاه هوستون ابداع گردیده بیماران می توانند بدون نیاز به انجام اعمال جراحی اندام های رباتیک خود را کنترل نمایند.

سیستم طراحی شده توسط این تیم از دانشمندان به جای کاشته شدن در بدن فرد از نوعی «کلاه متفکر» پوشیدنی بهره می گیرد که فعالیت مغز را از روی پوسته سر تحت نظارت قرار می دهد.

پس از این مرحله اینترفیس ماشین مغز (BMI) این امواج مغزی را تفسیر نموده و تمایلات فرد برای انجام امور را به حرکت های مکانیکی تبدیل می کند.

در واقع عملکرد سیستم طراحی شده به این شکل است که بیمار در مورد برداشتن یک جسم فکر می کند و اینترفیس یاد شده نیز آن را تشخیص داده و به عضو مصنوعی متصل به بدن فرد دستور می دهد که حرکت کند.

در این مرحله از ساخت، آنطور که پژوهشگران دانشگاه هوستون می گویند این سیستم در آزمایشات انجام گرفته تا ۸۰ درصد موفق عمل کرده است.

89254_web

یافته های این تیم، در هفته ای که گذشت در قالب مقاله ای در نشریه Frontiers in Neuroscience منتشر شد و بر اساس گزارشات این نخستین باری است که سیستم های یاد شده چنین عملکردی را با یک دست مصنوعی از خود به نمایش گذاشته اند. پژوهشگران امید دارند که این سیستم جدید مشکلات مربوط به تراشه های کنترلی کار گذاشته شده در بدن (از جمله آلودگی های احتمالی یا پس زدن) را از میان بردارد و در عین حال دقت و سرعت عمل بیشتری را نیز به افراد دارای نقص عضو بدهد.

به این ترتیب اندام های مصنوعی پاسخگویی بهتر و سریعتری را از خود به نمایش خواهند گذاشت و در عین حال دانشمندان می توانند از داده های گردآوری شده در مورد نحوه تعامل مغز با اندام های مصنوعی برای درمان افراد مبتلا به سکته و آسیب های نخاعی استفاده نمایند.

Www.javadlandook@gmail.com

جواد لندوک

۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

آیا نسل آتی نمایشگرها سه بعدی خواهند بود؟

آیا نسل آتی نمایشگرها سه بعدی خواهند بود؟

آیا نسل آتی نمایشگرها سه بعدی خواهند بود؟

در سال های اخیر، نمایشگرهای تاچ نحوه تعامل ما با تکنولوژی را دستخوش تغییراتی گسترده کرده و حتی می توان گفت که انقلابی را در این صنعت به وجود آورده اند.

اما نسل جدید نمایشگرها برای آنکه بهترین بهره را از حواس انسان ببرند دیگر از نوع فلت نخواهند بود و در عوض سطوحی سه بعدی و قابل پیکره بندی هستند.

حتی اگر بسیاری این مسأله قبول نداشته باشند، باید بگوییم که جیسون الکساندر از دانشگاه لانکاستر که چنین نظری دارد و در حال حاضر آزمایشگاه تحت سرپرستی وی مشغول ساخت گونه ای از نمایشگرهای سه بعدی است تا نحوه تعامل ما با آنها را مورد مطالعه قرار دهد.

آقای الکساندر در مرکز The Conversation به بحث در مورد نحوه اثر گذاری نمایشگرهای سه بعدی بر روابط انسان و فناوری می پردازد.

ساخت نمایشگرهایی که پیکسل هایشان از سطح خارج شده و بیرون می آید، به توسعه دهندگان امکان می دهد تا موارد آشنایی از قبیل معماری، طراحی، الگوسازی محیطی و عکاسی (از طریق رندر کردن صحنه های سه بعدی تولید شده توسط کامپیوتر) را ارتقاء دهند و آنها را در سه بعد واقعی بسازند.

ساخت این نمایشگرها، فرصت های تازه ای را برای همکاری های تیمی، سرگرمی های ملموس و تدوین روش هایی به منظور قابل دسترس نمودن سیستم های محاسباتی برای افراد ناتوان فراهم می آورد.

به این ترتیب امکانی به وجود می آید تا شکل و کارایی دستگاه ها بر حسب نیاز تغییر یابد: برای نمونه یک تلفن موبایل را در نظر بگیرید که به یک ریموت کنترل برای تلویزیون تبدیل می شود و سپس با تغییر پیکره بندی و ایجاد اینترفیس های مناسب، به کنترل ویدئو گیم بدل می گردد.

در این صورت، اپلیکیشن ها، علاوه بر آنکه می توانند صفحه نمایش ها را بهینه سازی دهند، قادر خواهند بود که به صورت پویا خصوصیات فیزیکی شان را نیز دستخوش تغییر نمایند.

ویدئویی که در زیر می بینید نوعی نمودار میله ای تعاملی است که توسط آزمایشگاه الکساندر طراحی شده. این نمایشگر به کاربران امکان می دهد امور ابتدائی برای بصری سازی داده ها (از قبیل نمایش و فیلتر نمودن آنها و سازمان دهی شان به ستون ها و ردیف ها) را انجام دهد.

حتما این تصور به ذهنتان خطور خواهد کرد که همه این امور از طریق اکسل نیز امکان پذیر خواهد بود، اما به لطف این نمایشگرها بهتر می توان تغییرات و الگوها را نسبت به نمایشگرهای دو بعدی مشخص نمود.

شاید در وهله نخست این نمایشگر بسیار شبیه به اسباب بازی Lite Brite به نظر بیاید، اما باید یادآور شویم که اینترفیس های قابل ملموس هم اکنون دوران طفولیت خود را سپری می کنند.

اگر با خواندن این مطلب به کار کردن با اینگونه نمایشگرها علاقمند شده اید، باید به اطلاع تان برسانیم که الکساندر نوعی ابزار نمونه سازی را اختراع کرده که می توانید برای آشنایی با اینگونه نمایشگرها، آن را امتحان نمایید.

مشاهده کلیپ: نمایشگرهای ۳ بعدی

http://www.aparat.com/public/public/html/qrcode.php?uid=1IyQx&key=4d941345a2a47f924d51f9f4c27906118d03124f&scale=0&theme=c_3

جوادلندوک

۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

کاهش ۶ درصدی مصرف سوخت با عایق کردن بدنه هواپیما در مقابل لاشه حشرات

کاهش ۶ درصدی مصرف سوخت با عایق کردن بدنه هواپیما در مقابل لاشه حشرات

کاهش ۶ درصدی مصرف سوخت با عایق کردن بدنه هواپیما در مقابل لاشه حشرات

وقتی صحبت از پروازهای تجاری به میان می آید حتی بهینه سازی های کوچک در میزان مصرف سوخت نیز می توانند منجر به میلیون ها دلار صرفه جویی گشته و از رها شدن حجم انبوهی از گازهای گلخانه ای مضر در درون اتمسفر زمین جلوگیری نمایند.

همین مسئله است که سبب گشته ناسا هر راهی را برای بهبود مصرف سوخت مورد آزمایش قرار دهد و اخیراً نیز به این نتیجه رسیده که شاید عایق ساختن بدنه ی هواپیما در مقابل حشرات و همینطور کاهش ابعاد بال عمودی موجود در انتهای آن بتواند شیوه ای موثر برای این موضوع محسوب گردد.

چسبیدن لاشه های مرده ی حشرات بر روی یک هواپیما ممکن است در ابتدای امر ابداً مسئله ی قابل توجهی به نظر نرسد، اما تحقیقات ناسا نشان می دهد همین نکته ی نه چندان مهم که تا به امروز نادیده گرفته شده می تواند سبب شود تا ۶ درصد سوخت بیشتری مصرف گردد.

وقتی حشرات بی جان بر روی بخش های مهم از نظر آیرودینامیک همانند لبه ی بال ها می چسبند، باعث می شوند تا نظم عبور جریان هوا از روی این قسمت ها بهم خورده و در اصل توان بیشتری توسط هواپیما برای شناور شدن در آسمان و یا حرکت صعودی مورد استفاده قرار گیرد؛ به یقین نیاز به نیروی بیشتر هم عاملی خواهد بود تا سوخت زیادتری استفاده شود.

از همین رو ناسا تصمیم گرفته تا ۵ نوع پوشش مختلف مبتنی بر نانو را بر روی بوئینگ های ۷۵۷ی که در پر حشره ترین فرودگاه های ایالات متحده تردد دارند مورد آزمایش قرار دهد. این تست معین خواهد کرد که هر یک از پوشش ها تا چه حد می توانند از چسبیدن لاشه های حشرات به هواپیما جلوگیری کرده و ضمناً آیا این روش به صورت کلی قادر است در هزینه های خطوط هوایی تجاری تغییر به وجود آورده و آنها را کاهش دهد یا خیر.

علاوه بر موارد پیش تر اشاره شده سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده به دنبال راهی برای کاهش ابعاد بال عمودی موجود در انتهای بدنه هواپیما است تا با کم شدن وزن کلی این وسیله میزان مصرف سوختش نیز کاهش یابد.

طبق اظهار نظر کارشناسان این آژانس فضایی، حفظ پایداری هواپیما در زمان شروع پرواز و همینطور فرود تنها دلیلی است که به خاطر آن بال های مورد بحث بسیار بزرگ ساخته می شوند و به همین علت ناسا با همراهی بوئینگ تلاش دارد اندازه ها و البته وزنشان را کم کند.

aero-boeingecotailavweekphotoannotated.0

همکاری مذکور ثمراتی نیز داشته و دو کمپانی به این نتیجه رسیده اند با نصب جت های کوچکی بر روی بال عمودی انتهایی، که قادر به دمیدن هوا بر روی سطح آن و ایجاد پایداری مورد نیاز هستند می توانند اندازه ی این بال را تا ۱۷ درصد نسبت به موارد رایج امروزی کاهش دهند.

ناسا در کنار بوئینگ سعی دارد توسعه ی تکنولوژی فوق الذکر را طی سال جاری به اتمام رسانده و آن را در ۹ پرواز آزمایشی مجزا که توسط هواپیماهای بوئینگ ۷۵۷ انجام خواهند شد مورد محک قرار دهد. محققین امید دارند با کمک روش یاد شده نیز بتوانند مجدداً یک درصد مصرف سوخت را کاهش دهند.

در صورتیکه تست های طراحی شده موفقیت آمیز باشند در آینده ای نزدیک نتایج این تحقیقات به صورت عملی در محصولات تجاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت، که می توانند سبب کاهش هزینه های پروازی شده و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری نمایند.

منبع:

NASA

Www.digiato.com

Www.javadlandook@gmail.com

جواد لندوک

۱۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

کامپیوترهایی ۹۹۹ دلاری و مجهز به کیس های ساخته شده از لگو

کامپیوترهایی ۹۹۹ دلاری و مجهز به کیس های ساخته شده از لگو

لگو ها یا قطعات کوچکی که با سر هم کردن آنها می توان اجسام مختلفی را خلق کرد در دوران کودکی بسیاری از ما نقش کاملاً پر رنگی را ایفا نموده اند و این روزها نیز شاهد آن هستیم که افراد متعددی خلاقانه تر از همیشه از آنها بهره گرفته و کارهای شگفت انگیزی را توسط شان به سرانجام می رسانند.

در همین راستا اخیراً یکی از گیک های دنیای کامپیوتر تصمیم گرفته تا یک دسکتاپ تمام عیار را با همین اسباب بازی های کوچک بسازد، البته اشتباه نکنید در اصل وی یک کیس کامپیوتر با ابعادی جمع و جور ساخته که در درون آن نیز سخت افزارهایی واقعی آماده ی خدمت رسانی به کاربران هستند.

Mike Schropp که به خاطر وب سایتش یعنی Total Geekdom شهرتی قابل توجه در بین مشتاقان دنیای تکنولوژی دارد، پیش از این نیز دست به ساخت کامپیوترهای مختلف با لگو و حتی ایجاد یک مزرعه پردازشی با چنین سیستم هایی زده بود، اما حالا وی قصد دارد اولین محصول تجاری اش را در این زمینه راهی بازار کند.

کامپیوتر مورد بحث در طراحیش ظرافت بسیاری به کار رفته و کیسی با ابعاد منحصر به فرد ۱۹.۰۵ در ۱۹.۰۵ در ۱۳.۹۷ سانتی متر میزبان سخت افزارهایش است و یا به زبان ساده Schropp توانسته یک مادربرد را در چنین محافظی از جنس لگو بگنجاند.

او می گوید همیشه می خواسته کامپیوتری سبک و قابل حمل داشته باشد که بتواند به راحتی و به شکلی نامحدود سفارشی سازی اش کرده و البته این ابزار از نظر توانایی و امکانات نیز چیزی کمتر از یک کامپیوتر دسکتاپ تمام عیار نداشته باشد؛ آرزویی که ظاهراً بالاخره محقق گشته است.

wra6zfjobjxux41bm7xp

مدل پایه این سیستم مجهز به کیس ساخته شده از لگو، قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد و به یک پردازنده ی دو هسته ای Core i-3 4360 به همراه ۸ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۰ گیگابایت حافظه ی SSD مجهز گشته و از پردازشگر گرافیکی ۴۶۰۰HD اینتل نیز بهره می برد.

کاربران اکنون می توانند کامپیوتر مورد نظر خود را با یکی از سه کیس به نمایش گذاشته در تصویر ابتدای مطلب سفارش دهند؛ هر یک از کیس ها دارای یک نوار متشکل از چندین LED است که می تواند ۲۰ رنگ متفاوت را به نمایش درآورد.

جواد لندوک

۱۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک

خودروهای الکتریکی ارزان زودتر از انتظار به بازار خواهند آمد

خودروهای الکتریکی ارزان زودتر از انتظار به بازار خواهند آمد

تحقیقات جدید سازمان انرژی جهانی خبر از این موضوع می دهند که خودروهای الکتریکی، به احتمال زیاد در آینده ی نزدیک می توانند از لحاظ قیمت، با نمونه های بنزینی رقابت کنند. در حال حاضر این دسته از خودروها، محصولاتی لوکس محسوب می شوند که صرفا در دسترس قشر خاصی از جامعه قرار می گیرند.

سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی تمایل دارند تا از هزینه ساخت باتری های lithium-ion سخنی به میان نیاورند اما این تحقیق جدید نشان داده که هزینه ساخت باتری های مذکور در طی سال های ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۴، کاهشی چشمگیر داشته است.

تحقیقات جدید بیانگیر این موضوع هستند که در باتری های ساخته شده توسط کارخانه هایی نظیر تسلا و یا نیسان در سال ۲۰۱۴، هزینه ساخت ۳۰۰ دلار برای هر کیلو وات ساعت بوده است. این در حالیست که تا سال ۲۰۱۸،‌ این مبلغ به ۲۳۰ دلار خواهد رسید.

باتری های موجود در خودروهای الکتریکی گاهی تا نصف قیمت آن خودرو ارزش دارند، گفته می شود در صورتی که این باتری ها به بازه قیمتی میان ۱۲۵ الی ۳۰۰ دلاری دست پیدا کنند، مشخصا افراد بیشتری هم به خرید خودروهای الکتریکی ارزان تر روی خواهند آورد. در سناریویی دیگر، خودروسازان می توانند برچسب قیمت فعلی را حفظ کرده اما میزان ذخیره سازی انرژی در باتری ها را دوچندان کنند.

صرفه جویی و قیمت بسیار ارزان تر الکتریسیته از بنزین نیز یکی دیگر از عواملیست که باعث علاقه بیشتر مردم به این دسته از محصولات و در نهایت پرطرفدار شدن آنها می گردد؛ پر کردن باتری یک خودروی الکتریکی به شکل کامل، نهایتا هزینه ای ۱۰ دلاری در بر خواهد داشت که مساوی با چند لیتر بنزین است. در این تحقیق نشان داده شده که هزینه ساخت باتری ها به شکل سالانه ۸ درصد کاهش می یابد.

جوادلندوک



۱۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۴۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
جوادلندوک
Instagram Instagram